Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Burkiny

13. 08. 2017 10:33:02
Před časem jsem v diskusi zde na blogu odmítl odpovědět na otázku: „Proč Vám vadí burkiny?“ s odkazem, že na toto téma chci napsat blog. Zde je tedy moje odpověď.

Co jsou to vlastně burkiny?

Burkiny (také burkini nebo burqini) jsou podle Wikipedie celotělové ženské plavky, které zakrývají vše kromě konce končetin a obličeje. Plní požadavky na hidžáb a rozšířily se v islámském prostředí jako oblečení do vody, které ženu příliš neodhaluje a je tedy z náboženského hlediska přijatelné. Slovo samo vzniklo zkřížením slova „burka“ označujícího arabský tradiční zahalující oděv a slova „bikiny“ označujícího druh plavek, ovšem naopak spíše minimalistických.

Jak a proč vznikly burkiny?

Burkiny vymyslela australská návrhářka Aheda Zanettiová, aby si muslimky mohly užít pobytu na pláži a současně neporušovaly principy svého náboženství. Podle ní pomáhají burkiny začleňovat muslimky do společnosti.

Měli bychom rozlišovat koupání u nás a v zahraničí a koupání na veřejném koupališti (bazén) a koupání v přírodě. Já se s dovolením budu věnovat koupání u nás.

V přírodě ať se muslimky koupou, v čem chtějí. Tam ani nám nikdo nerozkazuje, v čem se máme koupat.

Pravidla versus jejich prosazování.

Na veřejných koupalištích je však zásadní věcí hygiena. Jedna věc jsou ovšem pravidla, druhá věc je jejich dodržování a vymáhání. Nikdo mi nevymluví, že v řadě případů koupajících se muslimek, které byly v minulosti medializovány, se muslimky v burkinách nekoupaly. V dnešní aktivistické době a hysterii kolem rasismu a xenofobie se obávám, že když dojde na věc, tak si jen málokterý provozovatel bude stát za svým a bude vymáhat dodržování provozního řádu. Moc rád bych se mýlil. Důležité tedy podle mě je, aby bylo v provozním řádu jasně stanoveno, jestli jsou burkiny povoleny nebo ne. Pokud jsou burkiny povoleny, tak by mělo být jasně kontrolováno, že se jedná o burkiny a ne o šaty. Pokud burkiny povoleny provozním řádem nejsou, tak by mělo být jasně stanoveno, jak dodržování tohoto pravidla zajistit. Těžko lze očekávat, že dodržování těchto pravidel dokáže prosadit žena v pokladně.

Pokud akvapark nebo koupaliště povoluje burkiny, je to jeho právo a já jej respektuji. Nicméně s tím nesouhlasím, a v takovém zařízení mě již neuvidí. Například koupání jedné z muslimských návštěvnic v Čestlicích v abáje (viz reportáž TV Prima) je podle mě jednoznačně neakceptovatelné. Jenže peníze nesmrdí, že? Nezbývá tedy než tyto případy medializovat.

Co se týče případu v akvaparku v Čestlicích, tak je skutečně možné, že se obě ženy vysprchovaly již na pokoji v hotelu akvaparku. Pokud však přijde muslimka na koupaliště nebo do krytého bazénu, tak nevěřím, že se před ostatními ženami svlékne a umyje se. To je s ohledem na islámská náboženská pravidla sci-fi.

Overtonovo okno a jeho posouvání

Téma Overtonova okna a vývoje ve společnosti skvěle zpracoval Marian Kechlibar ve svém blogu Okénko dovolených myšlenek. Pokud jste jej nečetli, tak Vám vřele doporučuji si jej přečíst.

Pro mě jsou burkiny klasickým příkladem aplikace salámové metody. Čím větší toleranci projevíme, tím více se bude situace zhoršovat. Tlak bude stále narůstat a kompromisy nebudou fungovat. Čím více ústupků bude učiněno, tím více dalších ústupků bude požadováno. Jaké požadavky budou v budoucnu následovat, již víme ze západní Evropy – oddělené plavání zvlášť pro ženy a pro muže, vyloučení mužského personálu... Převlečení plavčic do burkin to jistě vyřeší.

Mnohokrát jsem se v diskusích setkal s argumentem, že naše babičky se také koupaly v čepicích a že tehdejší plavky také zakrývaly většinu těla. Jestli se chceme vrátit zpět do dob našich babiček a oblékat se stejně, tak akceptací burkin jdeme správným směrem. Tento tlak již přináší své ovoce: Plavky budou příští sezonu zakrývat více těla než dosud. Bikiny jsou pozvolna na ústupu.

Ze stejného soudku je i mediální masáž proti dekoltu herečky Jitky Čvančarové na Karlovarském filmovém festivalu. Výstižně to okomentoval v Reflexu Vladimír Pikora v článku Dekolt Jitky Čvančarové, aneb V roce 2018 budou moderní burky.

Problém tolerance k burkinám vidím v tom, že tato tolerance se obrátí proti nám.

Politická korektnost.

Jedním ze základních pomocníků islamizace Západu je politická korektnost. A jak řekla v diskusi na Neviditelném psovi paní Jaroslava Kanioková: „Základní jednotkou politické korektnosti je posvátný dvojí metr.“ Kdekoliv se islám rozšíří nad určitou mez, tam začne klást požadavky, které se neustále stupňují. S politickou korektností jde ruku v ruce uplatňování dvojího metru. To, co vidíme dnes u nás je jen začátek. Dvojím metrem je i jiný přístup k plavkám typu bermudy (čistým, určeným ke koupání) a jiný k burkinám. Pokud bazén nepovoluje plavky typu bermudy a koupací trička, tak by neměl povolovat ani burkiny.

Co ukazují burkiny.

Zajímavou myšlenku jsem našel na webu hlidacipes.org v článku známého právníka Aleše Rozehnala Burkiny vznikly jako symbol štěstí a zdraví. Proč teď symbolizují terorismus? Cituji poslední část článku, která je nazvána Burkiny ukazují nedostatek integrace muslimů.

„Burkiny vyvolávají ve společnosti tenzi, protože ukazují nedostatek asimilace muslimů. Ukazuje, že se muslimky neasimilovali do té míry, jak si přeje veřejné mínění.

Nabízí se otázka, zda být „správnou“ francouzskou muslimkou znamená to, že tato muslimka nikdy neprojeví svoji víru.

Nedostatek integrace se považuje ve Francii za velmi vážný problém. Spolu se sociálním vyloučením, nezaměstnaností a nedostatkem vzdělání je považován za příspěvek vzestupu džihádismu.

Jedinou možností, jak tento konflikt vyřešit, je začít debatu, co přesně znamená asimilace a integrace a do jaké míry je přípustná diverzita společnosti, která nenarušuje její soudržnost.“

Konec citátu.

Domnívám se, že islám je založen na odlišování se od zbytku společnosti a hlavním důvodem odlišného oblékání muslimů je právě zabránění jejich asimilaci do společnosti... Debata na téma "...co přesně znamená asimilace a integrace a do jaké míry je přípustná diverzita společnosti, která nenarušuje její soudržnost.“ by byla fajn...

Ještě pár poznámek.

Podle Lukáše Lhoťana má být muslimka nejen zahalená, ale má mít i volné oblečení, aby nezdůrazňovala ženské tvary.

Popis burkin je i v rozhovoru s Kateřinou Gamal Richterovou na DVTV – od 2:00 do 3:00 minuty.

O budoucnost burkin je však podle mě postaráno. Někteří muslimové jsou totiž bohužel přesvědčeni, že Ženy nemají právo být na veřejnosti odhalené, a pro toto svoje přesvědčení jsou ochotni ženy i zabíjet.

Shrnutí.

Na jednu stranu si uvědomuji potřebu začleňovat muslimky do společnosti, ale na druhou stranu ve mně vítězí potřeba obhájit naši vlastní kulturu před jinou cizorodou expanzivní kulturou, která svými symboly obsazuje veřejný prostor. Islám v Evropě vnímám většinově jako netolerantní a expanzivní ideologii, které ve všem jen ustupujeme. Burkiny jsou primárně vymezováním se proti většinové společnosti. Toto vymezování je však pro islám typické.

Islámský svět se stále více radikalizuje. Burkiny mohou být přitom akceptovány pouze v liberálních zemích. Na Západě podle mě burkiny přispějí ke kulturní proměně Západních společností...

Nejzásadnější otázky, které bychom si v této věci měli položit, podle mě jsou: „Máme se v naší zemi přizpůsobovat my ostatní muslimům, nebo muslimové nám ostatním?“ a „Chceme si zachovat naši zemi takovou, jaká je, nebo akceptujeme vnášení islámských prvků do naší společnosti?

Pokud se budeme přizpůsobovat my a budeme akceptovat vnášení islámských prvků do naší společnosti, tak se nedivme, až si ve své vlastní zemi budeme za pár let připadat jako na Blízkém východě... To již však bude pozdě.

Když se v muslimské zemi přizpůsobujeme místním zvykům a kultuře my, tak proč totéž nevyžadujeme my po muslimech u nás? Copak se nám naše země a život v ní nelíbí? Skutečně chceme, abychom si doma jednou připadali jako cizí?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rozcestník na téma burkiny.

Reportáž TV PRIMA z akvaparku v Čestlicích.

http://video.idnes.cz/?idvideo=V170711_104024_zpravodaj_heli

Video: V burkinách na Mácháči.

http://video.idnes.cz/?idvideo=V170718_191610_zpravodaj_krr

Článek: V burkinách na „Mácháči“. Jako bych byla nahá, líčí zkušenost redaktorka

Rozstřel i Dnes.

Článek: Burkiny stresují lidi. Jejich zákaz je zásah do soukromí, zaznělo v Rozstřelu

Video: http://video.idnes.cz/?idvideo=V170728_113621_zpravodaj_maka

Ankety na téma burkiny.

Pro porovnání jsem zvolil 2 ankety. Porovnávám stav k 22. 7. 2017 v 7 hodin.

Anketní otázka

ANO

NE

iDnes: Pohoršují vás ženy koupající se v burkinách? (1)

15 923 / 69 %

7 278 / 31 %

Boleslavský Deník: Vadily by vám v bazénu ženy v burkinách?

690 / 84 %

136 / 16 %

Anketa je v každé mutaci Deníku samostatně, takže se v ní dosahuje menšího počtu hlasů, ale když jsem se podíval na výsledky v ostatních regionálních mutacích Deníku, tak je výsledek obdobný. Benešovský deník - 80 % hlasujících odpovědělo ANO, Českobudějovický deník - 87 % hlasujících odpovědělo ANO, zvědavý jsem byl na výsledek z Teplic – v Teplickém deníku odpovědělo ANO 76 % hlasujících, v Kutnohorském deníku odpovědělo ANO 83 % hlasujících.

V anketě v Parlamentních listech odpovědělo k 22. 7. 2017 ANO 98 % hlasujících. V Deníku Referendum či Britských listech by nejspíše většina hlasujících volila NE.

(1) Slovo „pohoršují“ mě irituje. Má pro mě pejorativní význam a domnívám se, že volba tohoto slova ovlivnila výsledek ankety. Mně burkiny nepohoršují, ale jednoznačně mi vadí.

Autor: Libor Popovský | neděle 13.8.2017 10:33 | karma článku: 38.81 | přečteno: 1599x

Další články blogera

Libor Popovský

Vyděsí radikální islám Západ až k paralýze?

Překlad článku Giulia Meottiho „Is Radical Islam Horrifying the West into Paralysis?" pro českou verzi Gatestone Institute zpracovaný mnou a paní Helenou Kolínskou."

18.8.2017 v 9:15 | Karma článku: 33.72 | Přečteno: 1042 | Diskuse

Libor Popovský

Evropská masová migrace: Lídři versus veřejnost.

Překlad článku Douglase Murrayho „Europe's Mass Migration: The Leaders vs. the Public." pro českou verzi Gatestone Institute zpracovaný mnou a paní Helenou Kolínskou."

16.8.2017 v 9:12 | Karma článku: 37.34 | Přečteno: 1404 | Diskuse

Libor Popovský

Austrálie: Šílenství pokračuje.

Překlad článku Judith Bergman „Australia: The Madness Continues" pro českou verzi Gatestone Institute zpracovaný paní Helenou Kolínskou a mnou."

14.8.2017 v 9:12 | Karma článku: 36.17 | Přečteno: 1728 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Petr Sejkora

NŮŽ NA KRK EU - REFERENDUM 2021

Není řeč o emotivním CZEXIT! Jde o využití příštích 4 let k vyjednání důstojnější existence ČR v unii.

19.8.2017 v 5:45 | Karma článku: 11.56 | Přečteno: 133 | Diskuse

Luděk Mazurek

Integrace po muslimsku!?

Tzv. „integrace“ muslimských imigrantů už v zemích EU spolkla miliardy a miliardy Euro. A výsledek? Jediné, co se spolehlivě podařilo do Evropy importovat a „integrovat“ je přetrvávající islámský vražedný terorismus a izolovanost.

18.8.2017 v 18:09 | Karma článku: 31.13 | Přečteno: 764 | Diskuse

Karel Trčálek

Islamistický teror je jen kouřová clona

Jestliže je islamistický teror zvěstováním soudného dne, pak nemůže nemít svoji cenu. Oddělila se od Homo sapiens sapinens evoluční vývojová větev, kterou jsou muslimové? Čtěte grafomanské bláboly, budete moudřejší!

18.8.2017 v 17:13 | Karma článku: 12.56 | Přečteno: 806 | Diskuse

Milan Hausner

Na pískovišti, v hospodě i v parlamentu

Kvalita školy se probírá od pískoviště, hospody až po parlament; nyní před volbami budou nepochybně takové diskuze pokračovat a nabývat na síle.

18.8.2017 v 15:50 | Karma článku: 8.19 | Přečteno: 206 | Diskuse

Lubomír Stejskal

I devadesátiletý politik může být modernista

Příkladem budiž současný tuniský prezident Beji Caid Essebsi (*1926). Usiluje o pokrok a rovnost mezi muži a ženami – a dostal se kvůli tomu do kontroverze s některými muslimskými učenci.

18.8.2017 v 15:05 | Karma článku: 11.56 | Přečteno: 171 | Diskuse
Počet článků 68 Celková karma 32.86 Průměrná čtenost 1641

Ronald Reagan: „Svoboda není nikdy víc než jednu generaci vzdálená od svého zániku. Musí být vybojována, chráněna a předávána dalším generacím, aby mohly činit totéž.“

Moje články publikované před založením blogu naleznete ZDE.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.