Neděle 29. března 2020, svátek má Taťána
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 29. března 2020 Taťána

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a70k48u78b 76K51n31e14c77h34t38o25v76s12k58ý 3290716121912

Reagan byl bezcita, který pohrdal běžnými lidmi s menšími příjmy. Byli to pro něj lidi bez základních práv a svobod.

0/0
4.1.2019 18:47

P70e94t58r 76J14í20l28e26k 8102721637

Vojnu na dva roky, a takovou krutou jako jsme prožili my před čtyřiceti lety. Autora tohoto hodnotného článku zařadit k bigošům. Pouze PŠM bych svěřil absolventům vysoké školy života - jeho přátelům z organizace SPD!

+1/−3
4.1.2019 15:14

L64i80b76o77r 71P80o51p59o94v12s88k39ý 9509487198237

Tvrdý trest za pouhé vyjádření vlastního názoru...

Byl jste na vojně tedy cca v roce 1978 až 1979. To byl prezidentem už Gustav Husák. Rozhodně bych nechtěl absolvovat vojnu v totalitním státě. I o tom je tento problém. Zůstane naše země demokratická nebo se demokracie přemění na něco jiného, méně demokratického?

Před pár dny jsem četl článek, ve kterém autor vyjádřil názor, že dnes by již jeho otec státu při zbraňové amnestii ilegální zbraň nevrátil...

Můj názor je podmíněn tím, že zůstaneme svobodnou demokratickou zemí.

+3/0
4.1.2019 16:41
Foto

F58r67a17n46t73i89š34e95k 98K53š29í98r 2469216855

Nevidím na zavedení povinné vojny nic pozitivního. Státu do rukou armáda nepatří.

0/0
4.1.2019 19:37

K43a34m16i23l 69S41e96d89l27á62č94e58k 1686409146371

...a zedníkovi nepatří do ruky zednická lžíce. Tak určitě.

0/0
4.1.2019 23:36
Foto

F32r61a14n71t95i56š85e64k 33K90š14í55r 2879536725

Já si své tvrzení dokážu zdůvodnit logickými argumenty. Chápu ale, že vám to připadá nesmyslné a tak jste vymyslel vlastní nesmyslnost s úmyslem zesměšnit toto tvrzení.

0/0
5.1.2019 23:41

K22a71m51i17l 54S47e32d37l15á17č21e18k 1116399326571

Ozbrojené složky jsou samou podstatou státu, což si Vy moc dobře uvědomujete. Tvrdit, že armáda nepatří do rukou státu, je de facto to stejné, jako tvrdit, že stát nemá existovat. Speciálně u vás to byl zřejmě záměr, ale podaný stejně pitomě, jako příklad se zedníkem.

0/0
6.1.2019 0:28

J14a96r28o43s64l50a83v 34N38á61p19r66s82t76e73k 6985226

Vy ale žádný názor nemáte. Jen žvaníte.

0/0
7.1.2019 8:31

P16e16t14r 94V28e41s85e25l17ý 3661494684509

Vezmu to z poněkud jiné strany. Vzpomeňme si na nějakou činnost, které jsme se učili před 2,3....10 lety a od té doby jste ji nepoužívali, například nějaké povinné školení v práci na něco, co se naši pracovní náplně až tak netýkalo nebo i týkalo, ale už jsme změnili zaměstnání a děláme něco jiného. Kolik si z toho ještě pamatujeme? A stejné by to bylo i s povinným základním výcvikem.....naprosto vyhozené peníze, které by mohly být investovány do výcviku profesionálních vojáků.

+1/0
4.1.2019 14:46

L78i53b24o88r 73P33o40p49o75v92s37k85ý 9659697228937

Můžete mít skvělé vojáky, můžete mít skvělé zbraně, ale bez vůle bojovat a bránit se Vám jsou k ničemu.

Pokud tedy budete vsázet jen na profesionální armádu a podceníte přípravu společnosti, tak je to taky špatně.

Pravda je podle mě někde uprostřed. Mělo by to být otázkou diskuse odborníků - aby k ní však došlo, tak zde musí být vůle většiny. Tato vůle zde zatím není. Většina lidí si, zdá se, stále myslím, že nás zachrání někdo jiný. Ale takto to nefunguje. Kdyby takto postupovali naši politici za 1. světové války, tak bychom samostatnost nikdy nezískali.

Svoboda není zadarmo. Viz citát pod mojí fotkou.

+1/0
4.1.2019 14:57
Foto

K74a94r50e37l 41Á37b40e19l50o96v92s32k25ý 7329640683272

... a proto by to mělo zůstat na bázi dobrovolnosti; třeba mnoho mladých lidí, chlapců, má problém sehnat po škole práci - proč jim nenabídnout a nedopřát, pokud by chtěli a mají takové sklony, cítění, nějaký půlroční, roční základní výcvik, klidně i s nějakou výhodou, dejme tomu profesní - policie, hasiči, sekuriťáci a já nevím co vše by mohlo připadat v úvahu. Ovšem povinná zákl. služba, tím spíš dnes, je prostě spíš nesmysl.

+1/0
4.1.2019 17:31

L70i22b49o25r 14P33o58p20o48v82s75k64ý 9299347148987

Já si to nemyslím, ale uznávám, že by se to mohlo zvrhnout do něčeho, co by se ani mně nemuselo líbit. Vše se dá zneužít.

0/0
4.1.2019 18:34

D58a46n 53R54o93z55s38í25v82a60l 3430232880524

"Armáda ČR je stavěná na mise v zahraničí a při naší obraně se vychází z předpokladu, že jsme součástí NATO."

A to je právě to jádro pudla. My jsme si už příliš zvykli na ty klasické politické plky o tom že nějaké nenahraditelné NATO nás ve všech ochrání a vlastní rozum jaksi chybí. Výsledkem je tudíž to že pouze děláme druhým pi..mce v různých pro nás naprosto nesmyslných misích za jejich zájmy a vlastní obrana je jaksi na bodu nula. Rv

+3/−4
4.1.2019 12:21

M82i70c21h62a10l 11T94e33s62a54ř 4358332170781

Pokud není NATO nenahraditelné, čím jiným ho doporučujete nahradit? I kdybychom se všichni stali profesionálními vojáky, nebudeme obranyschopní samostatně, protože nás pořád bude málo.

+4/0
4.1.2019 13:29

D30a70n 66R30o37z12s90í28v65a19l 3790262660554

Já pane Tesaři ten povedený NATO spolek nepotřebuji k životu vůbec. Nahraďme ho kromě již zmíněné profesionální armády která ovšem bude dislokována doma a nikoli někde v Mali či Afghánistánu, již zmíněnou povinnou vojenskou službou anebo spíše chcete-li nějakým základním výcvikem v trvání třeba půl nebo čtvrt roku anebo např. podobným způsobem jako je ten švýcarský.

+1/−3
4.1.2019 13:51

M68i75c18h74a58l 15T69e85s21a46ř 4628922450571

Ok, a jak velká (a jak vyzbrojená) by měla být armáda, která by měla odstrašující účinek... když už ne na největší globální velmoci, tak například na Německo?

+2/0
4.1.2019 13:53

D44a57n 31R40o10z12s91í74v81a22l 3510322310544

To je samozřejmě otázkou dlouhodobější debaty. I když upřímně, opravdu netuším kdo by ten soudruh nepřítel v případě naší neutrality měl vlastně být.

+1/0
4.1.2019 13:58
Foto

M67i29c44h44a91l 25G16r94e98š65l57i98k 9131706652966

Jak neutralita zabráni napadnutiu? :-)

0/0
4.1.2019 14:17

M43i26c65h38a35l 29T60e44s67a45ř 4248682720251

Souhlasím, ale to jsou zásadní otázky, kterými byste Váš názor měl mít podložený.

0/0
4.1.2019 14:19

M98i76c91h28a63l 89T90e93s72a11ř 4228522420251

..a rovnou můžete upřesnit, kolik by taková armáda stála ročně.

+1/0
4.1.2019 13:55

J45i10ř46í 44K74i77n50d85l 2348867383127

Nevím, kde se bere v lidích touha psát o věcech kterých nemá ani páru. Stačí pár ..... klíšé vývoz demokracie....... stát a národ .... a podobně.RvRvRv

+1/−5
4.1.2019 12:11

J90o19s25e41f 79N47i58k83l 7958834821137

R^R^R^

+1/0
4.1.2019 11:59
Foto

K93a73r78e79l 35Á73b43e61l28o47v91s35k30ý 7789670363802

To je blábol jak z 80tek, za totáče, jak z PŠM;-D po přečtení diskuze a zjištění, že jste na vojně nebyl(a);-D se mu vlastně ani nedivím; čemu se divím, je, že něco obdobného viselo na Neviditelném psu8-o asi tam budu muset nakouknut. Jinak, aby to bylo o něco korektnější, vycházíte z milné premisy, a zpochybňování NATO, což je u některých asi příznačné, vzhledem k jejich vztahu k našemu směřování, které je nyní zpochybňováno. To proč a kdo za tím stojí, pak už je samozřejmě jiná věc.:-/Rv

+6/−3
4.1.2019 11:34

D33a97n 50R41o38z12s62í90v81a90l 3960202620764

A co vy tady? Měl jsem za to že jste odletěl do USA vítat ty migranty tím chlebem a solí aby jste nám ukázal jak se to má dělat. Bez Vás to tam totiž nějak nefunguje:

https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/493343-nasilny-dav-americane-pouzili-proti-migrantum-u-zdi-na-hranici-s-mexikem-slzny-plyn.html ;-D

+2/−2
4.1.2019 12:16
Foto

K85a26r49e59l 91Á73b56e21l55o17v12s38k56ý 7569960923862

... a ty si byl(a) na vojně Danielku? O tom je tady řeč, mimochodem - no, některým by zřejmě mohla základní, dvouletá, komunistická služba vlasti, pomoci - minimálně k otevření očí. I když kdo ví, jiní by asi jen vstopili do strany, případně do služeb lidové armády - která mimochodem byla spíš pro ostudu!?;-DRvRv

+5/−2
4.1.2019 12:30

D22a38n 15R37o57z12s78í95v33a46l 3500332200514

A vy tu něco vykládejte o blábolech.

+1/0
4.1.2019 13:54
Foto

K79a36r50e80l 71Á52b91e51l85o31v41s34k92ý 7299810933602

... odpovíš Danielku? Kdy a jak dlouho jsi byl na vojně? Jde o to, že někdo kdo neabsolvoval tu pakárnu, by o tom neměl mluvit, to je celé.;-)

0/0
4.1.2019 17:10

B62o34h43u10m27i74l 64M56i21c22h12a88l 3935604875191

No nevím. Možná nějaký 2-3 měsíční boot camp. Aby to byl efektivně využitý čas.

Případně by mohl navazovat nějaký pokračovací výcvik, ale už dobrovolný.

+1/0
4.1.2019 10:56

L66i78b27o14r 76P69o52p15o49v85s22k85ý 9719797478707

I to by jistě bylo přínosem. Nějak se začít musí.

+2/0
4.1.2019 11:29

J39a26r67o38s59l88a54v 91N49á63p95r86s44t40e73k 6295516

Pokud vás trápí výčitky svědomí, že jste s tím před lety vydrbal, můžete začít tady:

http://www.aktivnizaloha.army.cz/dobrovolne-cviceni

+1/0
4.1.2019 11:35
Foto

V39l42a41d72i37m81í45r 30Š66ť39a73s68t25n70ý 1971356395193

....Tato forma základní přípravy je určena pro vojáky v záloze, kteří nevykonali vojenskou činnou službu a požádali o účast na dobrovolném vojenském cvičení....."pro vojáky v záloze, kteří nevykonali vojenskou činnou službu..."??? Tak z toho jsem trochu Tatar, to by znamenalo, že vojákem v záloze je i pan Kunčický, akorát mu o tom nikdo zatím neřekl...tak aby nebyl překvapen, až mu přijde povolávací rozkaz:-).

0/0
5.1.2019 7:44

K56a88m58i92l 98S49e67d25l32á76č12e51k 1526979776541

Podle celého textu soudím, že "vojákem v záloze" tady mají na mysli obecně vojáky aktivních záloh a vojáky na dobrovolných cvičeních.

0/0
5.1.2019 9:08

L96i60b94o41r 95P84o94p10o77v52s33k35ý 9209897378717

Vojákem v záloze je ze zákona každý od 18 do 60 let, kdo nemá modrou knížku. Viz níže.

0/0
5.1.2019 18:50

K73a42m47i88l 42S81e53d81l78á38č41e77k 1156449616701

Ze zákona každý občan v daném věku podléhá branné povinnosti. Imo se součástí povinné zálohy stává až odvedením nebo propuštěním.

viz:

V povinné záloze jsou vojáci:

- zařazení do zálohy před 1. lednem 2005;

- vyřazení z aktivní zálohy, pokud podléhají branné povinnosti;

- kterým zanikl služební poměr vojáka z povolání, pokud podléhají branné povinnosti;

- kteří byli odvedeni při odvodním řízení za stavu ohrožení státu nebo za válečného stavu před povoláním k výkonu mimořádné služby;

- propuštění z výkonu mimořádné služby, pokud mají brannou povinnost.

0/0
5.1.2019 21:27

L27i71b71o30r 80P42o57p61o56v62s18k14ý 9499897718977

Ano, je tomu tak. Cituji:

Od 1. ledna 2005 začal platit i v současnosti platný branný zákon č. 585 a ten přinesl výrazné změny ve výkonu branné povinnosti státních občanů České republiky. Zejména zrušil povinný výkon branné povinnosti v době míru (základní a náhradní služba).

V souladu s ústavním zákonem č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti České republiky, zákon č. 585 ponechal brannou povinnost jako povinnost státního občana České republiky (ve věku od 18 do 60 let) podílet se na plnění úkolů ozbrojených sil, ale povinný výkon této povinnosti odložil až na dobu stavu ohrožení státu nebo válečného stavu, kdy všichni vojáci vykonávají mimořádnou službu.

Více zde: https://nova-armada.webnode.cz/news/jak-je-to-v-soucasnosti-s-vojaky-v-zaloze-/

0/0
5.1.2019 18:47

M51i91c61h25a36l 13T22e59s71a61ř 4588522120251

Vím že se Vám moje zjednodušení nebude líbit, ale... smyslem povinného výcviku by neměla být "odborná znalost", ale převýchova občanů? Trochu orwellovské.

Mimochodem, zmínka o "propagaci multikulturalismu" je už dávno jen floskule. Multikulturalismus je už pěkných pár let mrtvá koncepce a fandí mu poslední ostrůvky excentriků. Možná tím tím termínem označujete něco jiného, těžko říct.

0/0
4.1.2019 10:34

L71i45b74o28r 90P57o28p19o10v11s22k66ý 9569847308957

Já rozhodně převychovávat nikoho nechci. Pokud však mám volit mezi propagací multikulturalismu a propagací rodiny a národa, tak volím rodinu a národ. Zkráceno...

+2/0
4.1.2019 11:33

M29i70c34h90a86l 43T45e20s77a65ř 4558452260671

Chcete. Vaše teze, že "stát musí změnit naše myšlení prostřednictvím ZVS" neumožnuje jiný výklad a máte ji dokonce tučně.

"Pokud však mám volit mezi propagací multikulturalismu a propagací rodiny a národa, tak volím rodinu a národ"

Možná jste to zkrátil příliš, protože tohle je jeden ze základních argumentačních faulů - falešné dilema. Chápu že to nebyl záměr, ale stalo se:-)

+2/0
4.1.2019 12:21

B81o85h98u97m19i15r 87M76a53l95ý 6792606437422

To chce klid. Dnes nikdo souhlasit nebude, ale v případě konfliktu budou stát s otevřenou hubou a řvát proč se dosud nic nedělalo. Zkrátka Český primitivismus.

+6/0
4.1.2019 9:58

L16i36b11o10r 91P25o76p37o55v82s54k47ý 9549867848547

Já jsem v klidu. Já se jen pokouším trochu tlačit na ty dveře z druhé strany.

+1/−1
4.1.2019 9:59
Foto

J47a49k53u53b 65K94u97n73č98i30c97k19ý 2649454244430

... ale sám příkladem jít nechcete. Výborně.

0/−1
4.1.2019 10:05

L46i65b58o44r 33P49o18p24o67v88s69k32ý 9699627328437

Je fajn, že do mě tak skvěle vidíte a víte, co já chci...

+1/0
4.1.2019 10:09
Foto

V38l98a18d93i15m94í91r 62Š81ť44a14s92t50n77ý 1171576735893

Pane Kunčický, odhaduji pana Popovského zhruba na svého vrstevníka, pokud jím je, byl nejspíš na vojně a to na dva roky. Čili jak já, tak on jsme vojáci, kteří by byli jedni z prvních povoláni v případě nějakého konfliktu. Co bychom měli dělat ještě více?

+1/0
4.1.2019 10:10

L12i39b53o47r 87P87o15p29o13v57s79k40ý 9839387978377

Na vojně jsem nebyl, pane Šťastný. Tehdy jsem věci viděl jinak než dnes a nálada ve společnosti byla jiná. Taky jsem studoval VŠ a jděte na vojnu po VŠ. Místo toho jsem byla rok a půl v zahraničí.

0/0
4.1.2019 10:14

J55a42r12o84s44l38a70v 53N48á41p86r36s78t62e95k 6285546

Vy jste byla v zahraničí?

0/0
4.1.2019 10:15

L62i15b58o52r 36P68o64p56o27v17s85k42ý 9779867338627

:-)

0/0
4.1.2019 10:16
Foto

V66l48a18d30i27m57í98r 54Š18ť18a26s44t65n87ý 1261306115763

Tak asi jsem to podle té fotografie úplně neodhadl, nic to ale nemění na tom, na co jsem se ptal pana Kunčického, protože (alespoň podle fotografie, sic) patří do generace, která je tzv. "na řadě" . Totiž ta generace, která na vojnu ještě chodila, je dnes v nejlepším případě na prahu padesátky, ale většina spíš šedesátky, není tedy moc na místě se jí ptát, co bude dělat, je to spíš na hlubší zamyšlení té mladší, co bude dělat ona.

0/0
4.1.2019 10:20

J87a19r53o74s50l82a58v 57N75á73p24r35s41t54e53k 6575916

Asi by se pan Popovský měl urazit, že jste mu nejméně 10 let přidal.

0/0
4.1.2019 10:35
Foto

V38l42a61d15i53m83í40r 94Š36ť24a55s47t10n71ý 1301546615653

Třeba jo, ale už se stalo.

0/0
4.1.2019 10:38

J32a84r78o38s64l54a76v 73N50á95p41r44s12t18e33k 6435716

Sranda je, že pan Popovský tu otevřeně přiznává, že v době, kdy byla vojenská služba povinná, se jí nějakým způsobem vyhnul a nyní agituje pro znovuzavedení vojenského výcviku (to je to méně závažné) a s tím související evidenci bojeschpného mužstva pro případ mobilizace (to je podstatně závažnější)

Tak nějak odhaduji, že pokud by taková povinnost byla zavedena, pan Popiovský by se jí opět snažil vyhnout a pokud by měl dvacetiletého syna, dokázal by zdůvodnit, proč právě on musí být z branné povinnosti vyňat.

+5/0
4.1.2019 10:42

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz